Sjukstuga

Det finns inget värre än när mina små blir sjuka
Verkligen
Min nattsömn som redan är urkass blir ännu sämre
Efter en natt med 4-5 timmars osammanhängande sömn är man varken pigg, glad eller har tålamodet på topp!
Dessutom är alla barn supergnälliga oavsett vad man gör
Som ensamstående mamma känner man sig rejält hopplös i stunder som dessa!

Men mitt undermedvetna finns alltid där som ett enormt stöd.
Igår lagade jag hur mycket mat som helst, som räcker i flera dagar.
Som om jag visste att alla barnen skulle vara hemma idag, sjuka...
En är förkyld, två har ont i magen.

Så hur överlever vi då dagen?
Jo, vi börjar med att öppna paket på morgonen, två av barnen fick fina nallar och en fick puzzel!
Sedan äter vi frukost och efter det får man vattenmelon! :)

Kaffekannan går varm, och på något sätt får vi dagen att gå.
Men det är fan inte lätt
Det är det aldrig

Tuschpennorna användes flitigt när lillasyster skulle läggas för sin förmiddagsvila.
Konst har skapats på två fåtöljer, en högtalare och ett barns hela ansikte.
Visst är det helt underbart att ha små pseudotrillingar!
Små barn, små problem
Det köper jag absolut!
Men min sömnbrist kommer garanterat inte bli värre med åren,
Jag förstår verkligen att utesluten sömn används som tortyrredskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0