Dagens Rosengård...



Idag faller regnet över ett grått Rosengård...
Jag går som vanligt över Värnerrydenskolan påväg till förskolan för att lämna mina barn.
Idag möts vi av en stängd högstadieskola med poliser och elever ute på skolgården.
För från och med idag så stänger ännu en skola i Rosengård. Det var inte längesen det hände förut... Historien upprepar sig. Lärde man sig ingenting när Örtagårsdskolan stängde?
Jag kan inte hjälpa att undra vad som hände? 
Samhället har i mitt tycke ännu en gång misslyckats!
200 skolbarn som har skolplikt får idag inte gå i skolan som de har rätt till. 
De skickas hem igen, av polis på plats.
Enligt mig är det helt sjukt och jag blir uppriktigt sagt ledsen! 
Det är barnen som är förlorarna, när samhället inte kan upprätta ordningen. Skolan borde vara en trygg plats, i en annars ganska otrygg värld. 
Alla barn har rätt att gå i skolan, men inte i dagens Rosengård. 
Ännu en anledning på listan att flytta härifrån...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0