Förlossningen

Livet som trebarnsmor startade officiellt i måndags :)
Första dagen var min treåring helt slut när han kom hem från förskolan och slocknade på soffan mitt på dagen. Detta resulterade i överpigga barn på kvällen och läggningen var ingen dans på rosor!
Tisdagen fortsatte med att toapapper och bindor tog slut samtidigt som jag märkte att det var punka på vagnen...
Barnen kom lättare till ro på kvällen efter middag och bad men somnade i soffan, vilket innebar att jag var tvungen att bära in bägge barnen i sina sängar något jag absolut inte ska göra nu såhär nära efter förlossningen... Max ska man bära det nyfödda barnets vikt vilket är runt 3500gram!
Känns rätt omöjligt med två små till hemma på minst 12-13 kg och 15-16! 😂 
Onsdagen var lugnare med lite lek med lera på eftermiddagen, pyssel med teckningar, middag och ett bad innan läggning!
Torsdagen tog jag mig ut med bebis en runda till torget för att fixa Punkan på vagnen och handla lite... 
Så skönt med lite friskt luft som jag knappt fått på två hela veckor! 
För ja, lilla bebis Zaga är 11 dagar idag! 💖
Hon är en underbar liten varelse som är helt exemplarisk och mycket snäll mot både syskon och sin mamma! Kan inte önska mig något mer!!! 💖💖💖
De stora är glada över henne och också väldigt snälla! 
Blir mycket gnäll nu mellan varven innan alla har funnit sig i familjens nya rutiner men det får man väl finna sig i...😊
Jag känner mig iaf återställd efter förlossningen, amningen fungerar super och vi alla är friska! Kan inte begära mer!


Här kommer lite bebisfakta:
Zaga föddes den 2/11 kl 22:37 på Zackys födelsedag! ❤️
Hon vägde då 3525 gram och var 51 cm lång

Förlossningen i runda slängar:

Förlossningen var tuff i många bemärkelser, bl.a. föddes hon med ansiktet uppåt vilket kallas något särskilt som jag aldrig kommer ihåg! Detta gjorde antagligen att mitt värkarbete avtog och jag slutade öppna upp mig vid 7-8 cm runt kl 18 på kvällen... Då hade jag haft oregelbundna värkar i 17 timmar!
Jag fick värkstimulerande dropp och strax efter det började det göra ofantligt ont! Verkligen en smärta som jag aldrig har upplevt tidigare och som verkligen inte var lätt att hantera! Hon föddes sen efter ca 30-40 min och då märkte sjuksköterskorna att jag blödde mer än normalt. Läkare kallades in på rummet och hon såg direkt att det var livmoderhalstappen som blodet flödade från! Efter några stygn stannade tack och lov blödningen! 
Allt detta med lustgas som bedövning.
Undertiden de sydde fick jag full dos och låg verkligen och halusinerade! Jag var helt väck! 
Dock kändes allt totalt underbart såfort jag fick min bebis hos mig! 
Jag blev glatt överraskad när jag såg att det var en tjej, för min känsla sa hela tiden under graviditeten att det var en pojke som låg i magen! 😊👸






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0