Chicken à la Kicks

Igår gjorde jag sjukt goda kycklingbitar till förrätt som vi åt tillsammans med små vårrullar och hoisinsås!

Till 2 portioner använde jag:
1 kycklingfilé
1 dl mjöl
1 dl mjölk
2 dl panko
1/2 dl sesamfrön
Salt

Jag började med att strimla filen i tunna skivor
Sedan saltade jag dem å doppade dem i mjöl-mjölk-panko+sesamfrön
En såkallad dubbelpanering 
Du kan behöva mer panko/sesam beroende på hur många kycklingbitar du gör! :)
Sedan stekte jag dem gyllenbruna i olja men man kan lika bra fritera!

Blev grymt gott!!!
Till huvudrätt åt vi kycklinggryta med grön curry och kokosmjölk tillsammans med nudlar.
Efterrätten blev en bit mörk choklad för mig och vienettaglass åt mannen! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0