Superfoods

Frukosten är dagens viktigaste måltid
Detta har jag alltid fått höra och
Men nu har en av alla "hälsogurus" gått ut med denhär informationen:
 
"Lunchen är det viktigaste målet på dagen och skall också vara ditt största. Det är då kroppen behöver som mest näring och som din matsmältning är som starkast. Så tänk på att alltid anpassa storleken och valet av frukost så att du är riktigt hungrig till din lunch!"
 
Låter lite märkligt i mina öron, men man kan absolut inte tro på allt man ser eller hör :)
 
Jag är iaf riktigt sugen på att beställa hem lite nyttigheter från nätet :)
Jag har bla tittat på detta pulver:
http://shop.reneevoltaire.se/matprodukter-hlsa-tillskott-superfoodmix-supergreens-p-74
Främst då till frukost för att det är det målet på dagen som jag har svårast för att äta nyttigt
Oftast blir det en macka med ost eller skinka på tillsammans med sonen innan han lämnas på dagis
 
Särskilt nyttigt? Nej
Gott? Tja, ibland ;)
Enkelt? Ja!
 
Jag önskar dock att jag skulle orka ställa mig och göra scrambled eggs and bacon varje morgon
Men i en vanlig vardag med bajsblöjor, gnäll och bolibompa hinns det helt enkelt inte med
Det ska letas efter strumpor, samtidigt som någon snubblar och slår sig eller något helt annat :)
 
Men vad som är precis lika enkelt som att göra en macka är den älskade smoothisen! <3

Oftast mixar jag lindells kvarg med olika juicer och färsk eller frusen frukt
Nu på sommaren är det helt klart godast med solmogna sommarbär :)
 
Jag mäter aldrig upp i dl när jag gör smoothie men här är hur mycket jag använder på ett ungefär:
2 dl juice
1 dl kvarg
2 dl frukt
 
 
 
 
Idag blir det antagligen en sväng till min hemstad Helsingborg, sundets pärla
Det är festival i stan och jag är sugen på ett dopp i min nya bikini på gröningen om det blir sol! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Det är svårt att veta vad man ska tro på , när det ständigt kommer nya rön. Man får försöka lyssna på sig själv! Smoothiesen ser mycket god ut!

Svar: Tack ska du ha :)
Kicks

2013-07-29 @ 17:28:47
URL: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0