Kräksjuka barn

Hur orkar vanligt folk med sina sjuka barn?
Zackarias har varit lite dålig till och från hela veckan och igår när vi var påväg hem ringde jag vårdcentralen bara för att de skulle kolla öron/näsa/hals
Fick en tid 30 minuter senare
Sekunden efter jag lagt på kaskadspyr min bebis över hela mig och febern skjuter i höjden!
Tack och lov hade min lillebror nyss hoppat på tåget hem så iaf han slapp få spya över hela sig! ;)
Där står jag, med två barn, varav ett ligger i vagnen och ett är totalt nerspytt inklusive hela mig.
Folk bara står å glor
Tur för dem att inte någon la en spydig kommentar där (vilket i sig verkligen inte hade förvånat mig det allra minsta lilla)
Hur som haver kommer vi av bussen och jag försöker med nöd och näppe ta av oss alla de nerspydda kläderna som hamnade i en stor påse.
Läkaren gissade på infektion men hittade inga fel
Hoppas för Guds skull att varken jag eller någon annan i familjen blir smittade
Kräkningarna fortsatte sedan i spjälsängen tills både täcke å madrass var duktigt nerspydda X2
Hur orkar folk med sjuka barn?
Jag är HELT SLUT och avslutar dagen med lite lera ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0