Vårrullar

Idag fick jag besök av min mamma så då passade jag på att göra vårrullar :)
Till ca 30 st behöver du:

500gram köttfärs
1 paket kyld filodeg
1 burk ärtor
1 stor gul lök
1 msk vitlökspulver
1 msk paprikapulver
1 msk sju kryddor
1 tsk salt
Lite olja

Hacka löken fint, stek den mjuk. Stek köttfärsen tills den är klar, tillsätt kryddorna, löken och ärtorna, låt blandningen svalna.
Beroende på hur stora dina filodegsark är får du dela dem till valfri storlek.
Lägg en stor matsked fyllning och rulla ihop vårrullen, glöm inte att vika in kanterna så att fyllningen inte rinner ut.
Pensla sista biten med olja så fäster rullen ihop.
Stek i olja tills de är gyllene runt om.

 

Min favoritdipp till vårrullar är lika delar ljus soya + risvinäger, några droppar sesamolja och sesamfrön i. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0