Tacos!

 
Idag kryddade jag min egna tacoköttfärs med:
3 msk spiskummin,
1 msk paprikapulver,
2 msk lökpulver,
1 msk vitlökspulver,
1 tsk salt,
1/2 tsk vitpeppar, och
1 tsk socker.
lite potatismjöl
vatten
500g köttfärs
 
Jag stekte färsen, tillsatte kryddorna och stekte lite till så att kryddornas smaker utvecklades.
Sen blandade jag lite potatismjöl i vatten och hällde på och rörde om
Till tacosen idag blev det ostsås från mcdonalds, kvarg, santamarias heta salsasås, grönsallad, tomat, gurka och röd paprika, till detta mjuka tortillabröd och ostnachos! Säger bara MUMS!
 
Blandade lite potatismjöl i vatten och tillsatte det sist. Hade haft i 1 msk oregano om jag haft det hemma men det hade jag inte Dessutom kan man med fördel ha någon typ av chilikrydda i men jag gör min mat småbarnsvänlig så jag utesluter starka kryddor! jag använde ung 500g köttfärs
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0