En solig dag i Maj

En solig dag i maj för fem år sedan
Rökte jag min sista cigarett
Det var en varm vårdag hos min mor
Jag var bakfull och uttråkad av att bara ligga och sola så jag gick in för att leta upp en bra bok att läsa!
Hittade inget i min smak men såg en bok som min far gav till mig några år tidigare...
Äntligen ickerökare av Allen Carr
Jag hade försökt mig på att läsa boken tidigare men fastnade aldrig för den
Därför gav jag den vidare i hopp om att min kära mor en dag skulle läsa den
Men det gjorde hon inte
Det var ist jag som denna soliga dag i maj för för fem år sedan nu tog fram boken, började läsa den och fastnade
Jag sträckläste boken från pärm till pärm
När jag kom till sista sidan så rökte jag min absolut sista cigarett i livet någonsin
Ganska fantastiskt tycker jag
Sedan dess har många läst boken och även de slutat röka däribland min mor
Jag är såå tacksam till att min far köpte denna boken till mig för en herrans massa år sen
Utan den hade jag säkert varit en äcklig storrökare idag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0