Osso Buco (hoppar in i mun)

Här är min variant av Osso Buco
Du behöver:

• Olja
• Smör
• 1 kg kalvlägg
• Salt, peppar, timjan 2 lagerblad och paprikapulver• morötter
• 1 gul lök
• tomatpuré
• mjöl
• 3 krossade vitlöksklyftor
• rödvinsvinäger
• 2 l buljong

Panera köttet i mjöl och stek sedan i omgångar tills det fått färg i en stor gryta.
Ta upp köttet och stek den hackade löken med bitar av morot i några minuter.
Tillsätt resterande ingredienser och koka så länge du kan (min fick stå i drygt 3 timmar på spisen)!
När det var en timme till middagstid så tillsatte jag några bitar potatis och champinjoner som fick koka med.
Till detta åt vi ris som jag kokte gult med gurkmeja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0