Bröllop!

Ikväll ska vi gå på bröllop, det är en av Zaids kompisar som har gift sig!
Så idag har jag haft fullt upp med att förbereda mig inför kvällen
Inte helt lätt med en vaken bebis som vägrar att sova ;)

Jag har:
Provat minst 10 klänningar
Sminkat mig
Provat skor
Plockat fram kläder och skor till Zacky
Målat naglarna (även tårna fick sitt)
Gjort en "ros-tatuering" på halsen
Med mera

Mitt i alla förberedelser så provlagade jag en jordärtskocksgratäng
Jag fick nöjet att se när kockorna grävdes upp ur jorden hemma hos min gamle mor igår
Har aldrig ätit jordärtskockor tidigare men jag har hört att det är riktigt gott och det var det!
Åt den tillsammans med strimlad lamstek som vi åt under påskmiddagen hemma hos mor
De hade inte ätit lam förut någon av dem så det var roligt att bjuda på steken som jag lagade i onsdags
Det var en lammstek med ben som hade marinerats i lime, rosmarin, honung, vitlök och soya,
Sedan stektes den i ugnen under 3-4 timmar tills den var mör och fin

Är förväntansfull inför ikväll och hoppas att min bebis inte störs alltför mycket av hörlurarna
Det är nämligen ett Arabiskt bröllop vi ska gå på och de är kända för att vara högljudda och livliga! :)
Festen hålls här i stan så i värsta fall så får vi köra hem om det inte går bra

Kommentarer
Postat av: mamma

Gamla mamma???

2012-04-09 @ 00:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0