Fantasi&Verklighet


Finfina födelsedagsblommor av den mest älskade vännen

Finaste tårtorna på 25-årsdagen



det kan va så förfärligt det kan va så bra

Jag stekte pannkakor igår som blev perfekt bubbliga

Pannkakor kan vara så förfärligt, det kan va så bra

Allt beroende på smet och framförallt stekpanna :)

Igår använde jag min nya kompis: wookpannan och det gick hur bra som helst!

De blev perfekta och efter 1 timme var frukosten klar! 30 min behöver smeten vila och 30 min för att steka 4 portioner

Mannen var nöjd, och då är jag såklart också det! ;D

Visste ni förresten att det verkligen stämmer att vägen till en mans hjärta är genom magen!

Så ni singlar där  ute som är trötta på att vara ensamma och ej behärskar konsten att laga god underbar mat

Gå en matlagningskurs! ;) Jag lovar att det kommer att ge utdelning tids nog!

Den som väntar på något gott väntar aldrig (eller alltid) för länge! :D

Posted Jul.06.2010 by kicks
|

Levande poeters ljumma sommar

Detta är en poeternas sommar

Låttexter växer sig sakta fram och gör sig hemmastadda

Skapar varmt välbehag

Böcker slukas en efter en, de bara slinker ner som en kall dryck en ljum sommardag

Letar sig in och etsar sig fast

Skapar ett beroende efter MER

Vi andas tänker känner samma sak

Posted Jun.25.2010 by kicks | Category:

Började dagen med pizza och kaffe

Skulle tvätta, men maskinen fungerade inte så jag slapp :)

Två veckor har gått otroligt fort sen älsklingen kom hem. Tiden bara flyger iväg!

Lyssnar igenom några kentlåtar idag och planerar för middag.

Vad bjuder man släktingar på? :)

Posted Jun.20.2010 by kicks | Category: 

Idag är dagen med stort D

Dagen som vi alla väntat på
I några månader eller i flera år :)
Äntligen är den långa väntan över
Känns verkligen fantastiskt
Så ja, jag vaknade 6 och kunde helt enkelt inte somna om
Inte hjälpte det heller att solen skiner in genom fönstret :)
Hoppas att idag blir en fin dag!
Sista dagen i väntan
Sista dagen i ovisshet
Sedan ligger bara famtiden och livet i våra händer

Posted Jun.05.2010 by kicks | Category:

Carpe Diem

Fånga dagen och lev idag

Men jag tror att det kan vara bra att komma ihåg bra dagar som dessa. Kände mig på bra humör redan när jag lämna lägenheten imorse för att cykla till skolan för att hämta matte-tentan, dock så blev jag lite besviken över resultatet 25/35, men man kan inte få allt här i livet :) Borde pluggat mer och bättre inför tentan :)

Kände mig helt söt idag med min lilla jeansjacka och gråa ballerina ;)

Både idag och igår har jag varit på anställningsintervju, i husie och arlöv, så självklart kom tankarna till Nationalteatern ;) så de sitter jag å lyssnar på nu :p favvolåtarna är helt klart rövarkungens ö, barn av vår tid, hanna från arlöv och såklart om bara min älskade väntar! :) Bästa versionen ever! :) Sista låten hade jag på kassettband när jag var typ 7-8år, brukade alltid lyssna på det i bilen påvägen upp till smögen :) Så det väcker verkligen fina minnen till liv :D

Jobb, det fick jag 3 stycken så nu hoppas jag bara att jag kan pussla ihop allt så att det inte krockar en massa ;) Men så är det alltid för mig! Antingen så händer det en massa fantastiska saker på en och samma gång, och jag fattar aldrig vart de dyker upp ifrån :) De ligger liksom och gömmer sig någonstans, för att sen hoppa fram och överraskande ropa: grattis! Nu e vi här! Nu har du tur igen! ;) Passa på och njuut! För snart går det nerför igen! Haha för så känns det lite… Höga berg och djupa dalar… antingen e allt toppen, eller botten.. aldrig liksom lagom mitt emellan,trots att vi bor i svenska landet lagom:)

Men självklart är jag överlycklig nu! Kan inte ha det mycket bättre nu!

Mannen kommer hem på lördag 22.30 :D ojoj som jag har väntat på han :) det har verkligen varit en låång kall ensam vår utan han! trots att det bara varit 2 månader, känns det nu som 2 år :)

Posted Jun.03.2010 by kicks | Category: 

Om jag bara ligger här

Om jag bara ligger här

och väntar

Kommer du tillbaka till mig då?

Utan dig är jag

Ingen

Inget

Inte någon alls

Går tiden fortare

om jag bara ligger här

och tänker på dig?

För det är allt jag kan

när inte du är här

är jag tom

Den som väntar i en evighet

har den då fått vänta för länge?

40 dagar och 40 nätter

Känns som 40 år

Posted Maj.13.2010 by kicks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0